Thursday, October 15, 2015

Cara aku atasi kekecewaan

Pagi tadi ada terbaca pasal sorang gadis ni atasi masalah putus cinta dia. Malam tadi punn baca mende sama dlm uitmconfession tu tp versi lelaki pnya. Kebetulan,kisah mereka brdua ni mcm lbh kurang sama dgn aku punya cerita.
Mula2 masa dapat mcg 'maaf awak,sy xdpt bg komitmen,wlaupun kita putus, sy ttp bla bla bla'..heyyy..after 7 yrs knal..after 5 yrs declare...haha...ok...tu crita setahun yg lpas..Alhamdulilah..walaupun ssh nk lupa sbb bg aku,aku xtahu pun punca yg sebenar kami 'berpisah' dan dia baik je aku tgk..tp nk wt cmna..kita hnya mampu merancang...so...mcmna aku atasi bnda ni...ambik yg positif..mngkin kita xsesuai utk dia dan sebaliknya..mngkin kita kna baiki diri kita lg..dan btul la org ckp brcinta brtahun pn blum tentu kawin...aku pn step forward...ambik kptsan sambung blajar....aku pun mula aktifkan diri balik dalam sukan..buat2 sibuk...aktif balik dlm blog..pergi jalan2 cari makan...aku mmg kalau nk release tension ke apa,msti aku cari makan je..tp x gemuk2..alaaaa..nk gemuk taknak kurus....dan yg pling positif ni,dkatkan balik diri dgn Tuhan....yela..masa bercinta sibuk dgn dia kn..ibubapa letak kt mna,quran smua tu...so..tula..Tuhan nk sruh cintakan Dia dlu baru cintakan hamba2Nya...ambik bnda yg positif je..banyakkan kawan dgn org yg lbih tua..yakni yg lbih matang dri kita...cakap bnda2 yg boleh buat happy...pastu buatla bnda yg boleh buat kita happy mcm tanam kaktus ke,tengok Shirokuma Cafe ke,jenjalan ke...dan,xyah balas dendam..biarkan je...xyah sibuk2 terhegeh hegeh nk cari pengganti nk buktikan yg kita ni lg baik..xpayah buang masa beb...kalau yg kau kenal bertahun pon boleh putus,apatah lagi yg jd bidan terjun....watlek watpis...sebaik2 perancang adalah Allah swt...kalau btul dia jodoh kita brpisah brtahun tahun pn akan dtg jg tp kalau dh bukan jdoh,jumpa hari2 pn blum tentu kawin..so...xyahlah buat benda bukan2...benda dah nak jadi..biarkan je...nanti ada la jodoh kita datang..ye dak?? ok..tu je...semoga lpas ni aku dpt grade dgn jayanya...i love myself...:)
Facebook

No comments:

Post a Comment