Sunday, February 27, 2011

....dari tupah ke titi hayun.....

....ysterday nk ke tupah tp ke titi hayun sbb tupah dlanda kemarau...so....xde air sgt......best wooo kt sana ....outing ngn roomtes....best best...woo....woo...kuar ngn mirah,farah,tikah,ja,isha,fatin,mira,mokca,ain n aya....dri kul 2 smpai kul 5...tu pn blik sbb ada bdk laki pg jg....malu ngat aihh nk main air dpn laki.....frst time spend tme wth bloved roomtes.....next time kta p lngkawi plok erkkk..hikhik.....memori yg xkn dlpakan....love my roomtes....:)
Facebook

Saturday, February 26, 2011

........TIPS MENAMBAH BERAT BADAN...........

Memiliki badan gemuk adalah idaman orang yang kurus. Bagi mereka yang ingin menambah berat badan, berikut beberapa cara cepat menggemukkan badan secara alami :
1. Olahraga
Dengan olahraga tubuh akan menjadi sehat, sehingga fungsi tubuh pun akan baik. Usahakan setidaknya dalam satu minggu minimal olah raga sekali. Dengan bentuk olah raga yang dapat membuat anda setidaknya berkeringat.
2. Minum susu
Susu selain sehat juga dapat menggemukkan badan anda, khususnya susu full cream. Disarankan untuk minum susu jenis full cream dua kali sehari.
3. Kunyah makanan
Saat makanan di dalam mulut maka kunyahlah sampai halus. Hal ini dilakukan untuk mempermudah kerja lambung. Apalagi makan-makanan yang sulit dicerna. Karena selain di mulut tidak ada lagi gigi di tempa tlain.
4. Makan dengan teratur
Setiap hari makanlah dengan teratur. Selalu sarapan di pagi hari, makan siang tepat waktu kemudian makan malam. Dan di antaranya dapat diselingi makanan tertentu.
5. Jenis makanan
Jenis makanan yang anda makan sesuaikan dengan aktivitas anda. Jika anda seorang yang banyak bergerak maka makanlah yang banyak mengandung karbohidrat atau lemak. Karena jika kelebihan, maka karbohidrat dan lemak akan ditimbun. Berbeda dengan protein yang tidak akan ditimbun tubuh.
6. Tidur yang cukup.
Tubuh kita minimal butuh waktu 8 jam untuk istirahat. Usahakan untuk selalu tidur siang.
7. Kurangi merokok dan begadang.
Apabila kamu merokok, maka kurangi hal tersebut, dan apabila kamu sering begadang maka hilangkan kebiasaan itu.
8. Jika memungkinkan, konsumsi putih telur satu kali sehari.
Facebook

Tuesday, February 22, 2011

........feeling better,,,,,,,,

frust gler bangang jwb test smlm.....huhhhh...kuaq dewan ngan ayaq mata lg.........cdh........dgn confident jwb tp silap tajuk la pulak..........rasa mcm down giler2....mcm dh xnk amik exm dh.........nsb baik ada pmberi smngt.....lega ckit....thanks for those who support me from behind...xpcially m bloved fmly....my soulmte n my dear frenzzzz........n today...feeling better coz dpt ckp n tgk wajah org tersyg....rndu d hati terubat ckit...miss my fmly dammmmm much.......also my soulmte......hihi........anyway....kna pulun hbis hbisan dh lpas ni...x mau dh ayaq mata kekecewaan mngalir lg......nsb baik ada ja,a'a,mokca n wanis yg tlong mnyekat air mtaku...huhu...thanx guys......tu je nk share....hadoyy....nmpak ganas tp dlm hati ada taman......
Facebook

Sunday, February 20, 2011

....deep inside my heart....

 first of all,aq ni dh lama xblik umah...kalo kak limah bleh blik umah,,npe x aq...??...aq nk save duit...lgpn bkn dkat jarak rmh aq ngn cni...aq sgt merindui kg halamanku...mishhh my fmly so muchh.....
adoyaii...lmbtnya nk blik....rndu kt smua org kt rumah....mizz them damn much gler bangangg....!!!....btw...ready la nk final exam ni kalo nk blik pn...hope dpt jwb ngn smpurna n cmrlng...perghhh...ayat pasrah...hikhik.....rndu uuuu rndu serindu-rindunyaaaa aaa...namun engkau x peduli ooooo....~lalalalala~
Facebook

Saturday, February 19, 2011

....chubby itu comel, pendek itu cute....



so, kepada yg chubby jgn gatal nk diet2.......NO DIET OK!!!! Bnykkan makan.....jom skrang kita makan meggi...tersangat lapar.....kebulur sgt ni.........



Facebook