Tuesday, December 6, 2011

``SAYA AKAN CAMPAK KAMU KELUAR’’

gambar hiasan





Pada Isnin 12 Julai 2007 lalu,seorang pemandu bas di Lindau, Jerman telah melakukan sesuatu yg mngejutkan apabila megugut hendak mncampak seorang gadis keluar dari bas yg dipandunya. Sebabnya, gadis itu memakai pakaian yg terlalu seksi!

Gadis tersebut, Debora Cahn, sewaktu mengadu kejadian tersebut kpd akhbar Bild memberitahu, pemandu bas itu tiba2 saja menghentikan kenderaan tersebut, kemudian berpaling ke arahnya dan menjerit, ‘’Bonjol-bonjol di badan kamu itu mengganggu perhatian saya setiap kali saya memandang kearah cermin! Saya tak dapat beri tumpuan kpd lalu lintas! Kalau kamu tak pindah ke kerusi lain,saya akan campak kamu keluar dari bas ini!”

Debora,20, yg bekerja sbgai kerani jualan memberitahu akhbar berkenaan, dia berpindah ke kerusi lain, tetapi pemandu bas tersebut tetap juga memarahinya. Sewaktu tampil ke pejabat akhbar berkenaan, Debora memakai pakaian yg sendat musim panas yg mendedahkan bonjolan-bonjolan ngeri di dadanya. Itulah pakaian yg dipakainya hingga menyebabkan dia hampir dihumban dari bas.

Apabila diminta memberi komen, jurucakap syarikat bas terbabit mempertahankan tindakan pemandunya. Kata jurucakap itu,pemandu tersebut telah melakukan sesuatu yg betul.

‘’Tumpuan pemandu bas tidak boleh diganggu kerana ia membahayakan nyawa penumpang lain,”tegas jurucakap itu.

Moral cerita mudah sahaja,pakaian seksi sebenarnya mengganggu orang lain dan masyarakat Barat kian sedar akan hakikat itu. Kita?
Facebook

No comments:

Post a Comment